Nieuwe Sitecom routers
Volgens ABI Research worden er naar verwachting over heel 2012 meer dan 1,5 miljard apparaten met Wi-Fi functionaliteit verkocht. Consumenten zullen steeds vaker thuis draadloos verbinding maken vanaf bijvoorbeeld een tablet, notebook of Smart TV, zonder tijd te willen verliezen aan ingewikkelde installatie en configuratie. Sitecom lanceert een nieuwe generatie routers, de X-Serie 3.0, waarbij de focus ligt op maximaal gebruiksgemak. De nieuwe X-Serie 3.0 lijn bestaat uit vier state-of-the-art routermodellen, de X3 tot en met de X6, die eenvoudig kunnen worden aangesloten op bestaande DSL-, kabel- en vezelmodems.
De productlijn bevat tevens vier WiFi adapters om apparaten zonder draadloze functionaliteit te upgraden. Elke router is afgestemd op verschillende gebruikersbehoeften en biedt een onderscheidend pakket aan functies, waardoor de eindgebruiker eenvoudig kan bepalen welk model hij nodig heeft. De X6 N900 is Sitecoms snelste Gigabit router tot nu toe met een draadloze snelheid van 450 Mbps op twee frequenties en is de ultieme en zeer hoogwaardige router voor consumenten die intensief gebruikmaken van internet. De X5- en X4-router zijn ideaal voor gebruikers van minder zware toepassingen. De X3-router is een instapmodel router, ideaal voor gebruikers die slechts gebruikmaken van lichte toepassingen. Alle routers worden beveiligd geleverd met een unieke WPA2-sleutel en zijn voorzien van Sitecom Cloud Security om gebruikers te beschermen tegen virussen en phishing wanneer zij op internet surfen.
Nieuwe look & feel
De nieuwe routers hebben een state-of-the-art look dankzij de vernieuwde behuizing. Door de matte, glanzende en met structuur afgewerkte witte behuizing hebben de routers een zeer hoogwaardig uiterlijk. Met de bijgeleverde standaard kan de router staand geplaatst worden, aan de muur gemonteerd of liggend op bijvoorbeeld het bureau. Dankzij de combinatie van een lifestyle look en flexibele plaatsingsmogelijkheden vormt de router een harmonieus geheel met elk interieur. Er is veel aandacht aan detail besteed om een ‘out-of-the-box’-effect te creëren. De router is daarom ingepakt in een flinterdun vel vloeipapier.
Groot gebruiksgemak
Maximaal gebruiksgemak is de filosofie achter de ontwikkeling van de X-Serie 3.0. De routers zijn allemaal binnen 2 minuten te installeren zonder gebruik van CD’s of installatiesoftware, waardoor ze ideaal zijn voor gebruikers met mobiele apparaten zonder CD-drive, zoals tablets, mobiele telefoons of netbooks. Alle routers zijn tevens voorzien van een OPS-knop (One-Push-Setup), zodat gebruikers met slechts een druk op de knop veilig verbinding kunnen maken met al hun apparaten. Het nieuwe “Get Online”-pakket bevat een meertalige snelstartgids, een boekje met alle netwerkdetails en informatie over Sitecom Cloud Security. Dankzij de Automatic Firmware Update is de gebruiker altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en kan hij binnen luttele minuten gebruikmaken van nieuwe functies.
Uitgebreide beveiliging tegen online bedreigingen
Sitecom Cloud Security is een uniek beveiligingsproduct dat ontworpen is om alle apparaten in het thuisnetwerk te beveiligen tegen veelvoorkomende online bedreigingen, zoals virussen en phishing. Het product biedt real-time beveiliging en hoeft niet geüpdatet te worden. De cloud wordt continu bijgewerkt met informatie over de laatste bedreigingen en al het verkeer wordt gescand door 4 scanengines: Bitdefender, Emisoft, IKARUS en SurfRight. Sitecom Cloud Security combineert zes diensten in één oplossing door beveiliging te bieden tegen malware, phishing, exploits, schadelijke websites, mogelijk gevaarlijke advertenties en ’tracking’ van online gedrag.
4 nieuwe routers
Sitecom komt in totaal met 4 nieuwe routers op de markt. De WLR-3100 Wi-Fi Router X3 N300, de WLR-4100 Wi-Fi Router X4 N300 en de WLR-5100 Wi-Fi Router X5 N600 zijn vanaf december verkrijgbaar. De WLR-6100 Wi-Fi Router X6 N900 is verkrijgbaar in de loop van januari 2013. Alle routers van de X-Serie 3.0 worden geleverd met de uitgebreide Sitecom-garantie van 10 jaar.
Dag Jan,
Ik heb afgelopen weekend een sitecom X6 N900 router gekocht. Na het lezen vd installatie procedure, leek ik heel optimistisch. maar na tig keer proberen, zelfs een NIEUWE router gekregen en ook nu bij deze krijg ik geen verbinding naar internet. De wanhoop staat nabij!
Ik ben zeker GEEN computer deskundige, maar kan wel lezen dacht ik.
Kan jij wat tips geven?
alvast vriendelijk bedankt
Ron Arisz
Hoi Ron,
Ik zou adviseren de router op met een kabel op je pc aan te sluiten en deze handmatig in te stellen. Kun je aangeven wat je hebt gedaan en wat er precies misgaat?
Hallo Jan,
Ik heb sinds een week een Sitecom X6 N900 router gekocht. Wat een ‘ramp!!’
Ik werk al jaren draadloos maar zo veel moeiten, zonder succes, heb ik nog nooit meegemaakt.
2 laptops, desktop, 2 smartphones en TV op draadloos. Alles deed het met de vorige router.
Met de nieuwe valt internet er steeds om de zoveel minuten uit (op alle PC’s). Verbinding met router wel mogelijk maar internet blijft uitvallen.
Router met draad op PC aangesloten, alle instellingen gecontroleerd (het zegt me trouwens niet zo veel, al die instellingen). Met inSSIDer alle Wi-Fi storingen gecontroleerd (de router wijst automatisch een kanaal toe maar ik heb het ook handmatig getest (al 13 kanalen). Bij 2 kanalen haal ik wel een hoge score maar het probleem blijft…?
Heb jij nog tips (ik ben letterlijk UREN al kwijt aan niets)?
Beste Marcel,
Wat is de signaalsterkte (RSSI) dat inSSIDer weergeeft? Heb je een firmware update gedaan en verschillende beveiligingsinstellingen geprobeerd?
Beste Jan,
Ik heb de router opnieuw aangesloten (hij stond al klaar om geretourneerd te worden).
Eergister is er een firmware update gedaan (handig van deze router is dat ie aangeeft wanneer er een update beschikbaar is).
RSSI = -58
Naar aanleiding van jouw vraag over de beveiligingsinstellingen heb ik een aantal instellingen aangepast.
1) WPS uitgeschakeld
2) 5GHz uitgezet (veroorzaakt minder storingen door andere netwerken volgens inSSIDer)
3) WPA2(AES) naar WPA(TKIP) veranderd.
Op dit moment lijkt het goed te gaan. Alle PC’s zijn nu al bijna een uur op internet aangesloten zonder dat internet wegvalt…
Ik kijk het even aan.
Hartelijk dank voor jouw advies.
Mvg,
Marcel
Hallo,
Ik ben bezig met het aansluiten van de sitecom X6 N900. Deze heeft de 2.4 en 5 Ghz mogelijkheid. Maar hij moet toch ook automatisch kunnen hoppen tussen die 2 al naar gelang het apparaat waarmee ik op het net zit (i-pad, ee-pad, laptop en telefoon)
Thnx alvast
Hallo,
Ik heb een sitecom wifi router X5 N600 (WLR-5100), vorig jaar gekocht. Deze heeft het nooit echt lekker gedaan want ik heb regelmatig dat mijn wifi even uitvalt. Aan – uitzetten werkt niet, ander Wifi kanaal werkt niet… Andere plek van de router werkt niet, andere security instellingen werken ook niet (zie post Marcel) Het gekke is dat op zich het signaal wel goed is. Met het commando “ping” heb ik getest dmv 100 keer de sitecom router zelf te pingen. Wat schetst mijn verbazing: af en toe hoge pingtijden en soms een timeout… Als dit al optreedt bij de eerste hop lijkt me dat niet goed… De laatste paar weken lijkt dit fenomeen steeds erger te worden en ik heb vorige week de koop doorgehakt door het wifi modem van UPC (later gekregen van UPC) direct te gebruiken ipv in bridge mode (daarbij DHCP uit en WIFI uit). Nu heb ik iets minder signaal maar wel gewoon normaal WIFI. Overigens werkt het signaal via de kabel wel goed.
Ik heb de winkel gebeld en het verhaal verteld. Ze kwamen met een mogelijke oplossing door de wifi router te resetten naar fabrieksinstellingen (had ik volgens mij al een keer uitgeprobeerd). Volgens de persoon aan de telefoon is dat af en toe nodig voor wifi routers/modems. Ook bij het UPC modem schijnt je dat af en toe te moeten doen… Maar dat lijkt me niet normaal toch? Een dergelijk apparaat moet het toch normaal doen? Af en toe misschien van de stroom afhalen lijkt me voldoende maar terug naar fabrieksinstellingen toch niet? Wat denk jij daarvan?
Goededag,
Ik heb het zelfde probleem met mijn X7. Ik moet de router 1 tot 3 keer per week uit/aan zetten en dan is het wifinetwerk weer operationeel. Kortom, zeer irritant….;-(
ik heb ook een sitecom X5 n600 gekocht.Op de tablet,telefoon,iphone en laptop werkt deze goed. Op de vaste computer zie ik de router en geef ik het wachtwoord op maar dan geeft hij aan dat hij het wachtwoord niet kent
wie kan mij helpen?
Heb ik de winkel gevraagd naar de beste Router die ze hadden omdat ik veel problemen had met een oud type. Dus heb ik de sitecom X6 N900 op hun advies gekocht. Wat een ramp !!! krijg 7 van de 10 keer de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Imac is via kabel aangesloten. Ga ik van site naar site is het zelfde probleem. Mijn zoon klaagt dat het Wifi het minder goed (bereik) doet op zijn iphone. Heeft er nog iemand tips , anders gaat hij zeker terug en zoek ik een ander merk.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Afgelopen week heb ik de Sitecom X6 N900 gekocht. Ik heb bijna alle apparaten er zonder problemen op kunnen aansluiten (laptops, smartphones, tablet en Xbox). Alleen lukt het mij niet de wifiprinter via de router aan de praat te krijgen. Ik heb een Canon MG3500 serie. Met USB-kabel tussen printer en laptop kan ik printen, maar ik wil graag draadloos kunnen printen. Enig idee hoe ik dit op zou kunnen lossen? Via mijn vorige router (Conceptronics C54BRS4) heb ik de printer zonder problemen aan kunnen sluiten en kon ik draadloos printen.
Alvast bedankt voor de hulp.
Ik heb een sitecom X6-N900 router. Deze probeer ik te installeren. Alles conform de handleiding uitgevoerd, maar de router kan geen verbinding met internet maken (modem Cisco EPC 3208). Het WAN lampje knippert (dus niet continue branden, maar ik weet niet of dat moet). Ook in de IPv4 status is geen IP adres etc ingevuld, ook als ik vernieuwen/renew doe. Iemand enig idee wat ik fout zou kunnen doen? Moet er misschien iets in het modem ingesteld? Of moet/kan je de Ipv4 gegevens handmatig invullen?
Een paar maanden geleden heb ik eea ook al geprobeerd, maar zonder succes. Het kost elke keer weer moeite en tijd om de originele configuratie (zonder router) weer werkend te krijgen, dus ik heb het wel een beetje gehad met dit product (noot: vervelend dat je Sitecom niet per e-mail zonder ordernummer kunt benaderen)
ligt per provider verschillend hoe je je router instel.bij ziggo weet ik dat je de mac adres moet clonen van de modem .staat bij je internetinstellingen van je router.
Sitecom problemen ter informatie:
De Sitecom X6 N900 aangesloten op het Caiway glasvezel modem 200Mbit/s.
Dagelijks en meerdere keren moet de router uit en aan gezet worden. Wifi werkt niet en internet geen verbinding meer. Via 0900 nummer Sitecom gebeld deze komen met voorstellen zoals sluit eens rechtstreeks aan niet via een switch. Dit alles heeft niet geholpen.
De Sitecom vervangen door een Fritzbox 7490. De Fritzbox aangesloten zoals de Sitecom. Geen problemen meer nu gedurende 35 dagen.
Conclusie:
De Sitecom router kan de Caiway snelheid 200 Mbit/s niet goed verwerken of is defect.
Gaat retour naar verkoper.
Hallo Jan,
Ik heb sinds 25 maart 2014 de WLR-4100 v1 002 Wifi Router X4 N300. Die functioneerde tot vorige week goed, maar sinds deze week moet ik ‘m geregeld resetten omdat bepaalde sites opeens niet meer laden. Vreemd genoeg komen e-mails wel binnen en kunnen we b.v. ook op Twitter en FaceBook. Maar andere sites laden niet meer. Mijn Sonosinstallatie die ook is aangesloten op mijn router blijft wel werken. Na de reset gaat het weer 1 of 2 dagen goed.
Sinds vorige week is er in mijn thuissituatie wel een PC bijgekomen waarop de hele dag een online radiostation muziek streamt. Ik weet niet of dat de oorzaak is, maar mijn vraag is wel: kan deze router wel een dergelijke hoeveelheid data aan. Het gaat dus alleen om audiostreaming plus normaal internetgebruik en Sonos. Als deze router de data niet aan kan, welke zou ik dan wel moeten aanschaffen om ervoor te zorgen dat we gewoon kunnen internetten naast de stream-PC? Bij voorbaat dank voor je antwoord.
Ik heb sinds een half jaar een sitecom X6 N900
In het begin deed hij het goed, maar allengs liep mijn internetsnelheid drastisch terug.
Ziggo stuurde een nieuw modem. Ziggo stuurde weer een nieuw modem. Ik verhoogde mijn abonnement naar Ziggo Extra.
Maar het probleem is er nog steeds. Langzame Wifi-verbinding, elke dag router en modem resetten, soms meer dan 1 keer per dag. Gek is, dat bepaalde sites het wel doen, zoals bv. email ophalen werkt wel, maar bijlagen openen duurt al gauw 5 tot 10 minuten.
Als ik security naar WPA(TKIP) verplaats kan ik nog wel inloggen met mijn GSM’s, maar niet meer met de laptops.
Bij mij in de straat zijn erg veel sterke routers, ik heb mijn router op kanaal 1 ingesteld. Maar er zijn er diverse die op WIFI-analyzer boven de mijne uitstijgen.
Heb je tips voor mij? Ziggo kan mij ook niet meer verder helpen.
Fons
had je geen wifi modem gekregen na het verhogen van je internet?
Hoi Jan, ik heb een sitecom router type X5 N600 (WLR-5100 v 1001), kreeg via de Macbook als ik op internet ging een melding dat de firmware ge-update moet worden en heb via inloggen de update geïnstalleerd. Hierbij is mijn netwerknaam en password niet gereset door de update doordat ik op mijn Iphone en Macbook mijn eigen netwerk zag en een duidelijk signaal. Echter verbinden met internet kreeg ik de melding kan de server niet vinden ondanks een WI-FI signaal.
Ik heb een ZIGGO modem waarbij ik de interne router heb uitgezet om Wi-Fi signaal conflicten te voorkomen of dat er twee ip adressen werden gezien en hierdoor een conflict waarbij alles gereset moet worden om verbinding te krijgen met de server.
ik heb nog in de sitcom router gekeken waarbij alles goed ingesteld staat.Het probleem is ontstaan na de update firmware. wat zou het probleem kunnen zijn???
Op dit moment heb ik de sitecom router uitgezet en door Ziggo de interne router laten aanzetten zodat ik weer internet heb. Maar happy ben ik dus niet.
Hee
Mijn naam is Stijn
Mijn wifi modem is wlr-6100 v1 001
Dit is volgens mij het zelfde als de 6100 x6
Hij valt steeds uit.
Ik heb het kanaal veranderd en een versterker gekocht (de versterken was voor andere rede) maat tocj blijft de wifi uitvallen
Ik krijg nog wel wifi binnen alleen verbind hij niet
Zou ik de modem dan gwn moeten resetten of?
(Hoe reset je dit/mijn modem)
Reageer alstublieft zo snel mogelijk!!